Tvådagarsutbildning 22-23 maj om kundresan
där teori varvas med praktik


Customer Experience, CX, är en affärsdisciplin som handlar om att sätta kunden i centrum genom att utveckla tjänster och verksamheter som involverar kunden i företagets affärsprocesser. Customer Experience skapar därmed förutsättningar för att få nöjdare och mer trogna kunder. 

En del av CX handlar om att förstå kundens upplevelse av kontakterna den har med er som företag – över tid. Det kan visualiseras i form av en kundresa, en så kallad Customer Journey Map, som är en slags visualisering av kundens alla kontakter med er som företag.

Vi går igenom hur CX fungerar och du får lära dig att skapa en Customer Journey Map och integrera förändringarna i din organisation. Kursen leds av Johan Sjöström, Customer centric business developer på Esatto och Camilla Lif, coach och streteg inom CX på This is Betty. Utbildningen hålls i samarbete med Resumé.

 

Datum: 22-23 maj
Tid: 9:00-16:30
Plats: IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm.

 

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Customer Experience (CX) som affärsdisciplin: begreppen, vad en kundupplevelse består av och hur vi kan förstå den
– Customer Journey Mapping, modell, arbetssätt och moment:
– Personas och Empathy mapping, insamling av kundinsikter, kundens behov och beteende, kontaktpunkter och kanaler
– Övningar i hur du skapar en Customer Journey Map
– Hur du kan mäta upplevelsen av era tjänster kopplat till Customer Journey Mapping
– Affärsutveckling och verksamhetsstyrning med CX
– Hur du kan starta förändring i just din verksamhet

 

Nyfiken på programmet? Klicka här 

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
– Marknadschefer och marknadsförare
– Ansvarig för kundupplevelse
– Affärsområdesansvariga
– Affärs- och verksamhetsutvecklare
– Support- och kundtjänstansvariga
– Strateger
– Produktägare 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
– Förståelse för Customer Experience som affärsdisciplin
– Goda kunskaper i hur du kan arbeta med Customer Journey Mapping i din verksamhet
– Förstå hur ett empatiskt förhållningsätt till era kunder kan skapa en mera hållbar och lönsam affär för ert företag

– En plan för att starta ett CX-arbete i sin hemorganisation

 

Anmäl dig här

 

Kursledare

sjostrom

Johan Sjöström
Johan Sjöström arbetar som Customer centric Business Developer på Esatto och har 18 års erfarenhet som konsult inom digital utveckling och design av digitala kundmöten. Johan har en bakgrund inom webbutveckling och ledning av digitala användarupplevelser. Idag utbildar och hjälper Johan företag genom att kombinera kundinsikt, designtänkande och lean-startup-metoder för att sätta affärsutvecklings- och innovationsprocesser i rätt riktning, bland annat Customer Journey Mapping och Customer Experience Management. Johan har arbetat med en mängd kunder i olika branscher genom åren såsom ICA, JM, UC, Apoteket Kronan, Apoteket Hjärtat, Polisen, Riksdagsförvaltningen, Moderna försäkringar och Tele2.

 

camilla-lif

Camilla Lif
Camilla Lif arbetar som coach och strateg inom CX, och med kunddriven affärsutveckling och transformation
på This is Betty. Camilla har lång erfarenhet från stora organisationer inom Kundinsikt, CRM och Customer Experience, där hon har arbetat tvärfunktionellt med kundupplevelse, servicekoncept, kommunikation, varumärke, personalisering. Camilla relaterar till utmaningar med att arbeta kundcentrerat med gemensamma mätetal. Camilla kombinerar ett datadrivet arbetssätt med kvalitativ metodik, och tillämpar metoder inom design thinking.